|
|
|
Przedszkole
Miejskie nr 10 mieści się przy ul. B. Prusa 22c w
Lesznie i funkcjonuje od 1.09.1977r. Jego zabudowa jak i
teren mu przylegający tworzy ciepły klimat ogniska
domowego. Budynek parterowy, otoczony jest dookoła
terenem zielonym. Tworzą go krzewy i drzewa, dając
naturalny cień podczas dokuczliwych upałów. Plac
przedszkolny jest wyposażony w sprzęt do gier i zabaw.
Duży dostępny parking umożliwia dogodne parkowanie.
|
|
|||||||||
|
Nasza placówka realizuje program ekologiczny – dzieci działają w Klubach Ekologicznych, które są odnawiane co roku w miesiącu wrześniu. W związku z ekologiczną działalnością przedszkola organizowane są pikniki, marsze, bale „Zielonych”. Każde dziecko kończące swoją edukację przedszkolną składa przysięgę i uczestniczy w uroczystym pasowaniu na „Małego ekologa”, otrzymując odznakę i legitymację. Przedszkole od wielu lat współpracuje z nadleśnictwem Karczma Borowa. Przedszkole zapewnia wszechstronny, bezpieczny, radosny rozwój wszystkim wychowankom. Traktujemy każde dziecko indywidualnie i podmiotowo. Sprawiamy, że czyją się one kochane, akceptowane, szczęśliwe i z chęcią chodzą do przedszkola. Dajemy dzieciom równe możliwości: - Uczestnictwa w ciekawych zajęciach - Swobodnego działania - Samorealizacji - Jesteśmy otwarci na nowości pedagogiczne, potrzeby dzieci i rodziców W naszym przedszkolu wszystkie grupy przypisane są do swojej sali, co zapewnia podstawową potrzebę przynależności, której zaspokojenie jest warunkiem poczucia bezpieczeństwa. Dzieci zaspokajają swoją potrzebę aktywności ruchowej w swoich salach zajęć, które są przestrzenne. W odpowiednich porach roku dzieci korzystają z placu zabaw w ogrodzie przedszkolnym. Urządzenia, przyrządy, sprzęt terenowy zachęcają do podejmowania aktywności ruchowej. |
||||||||||
Każda sala
przedszkolna przeznaczona dla grupy dzieci ma wydzielone
kąciki zgodnie z czynnościami jakie dzieci tam wykonują.
Materiały do różnych form aktywności i zabawki są stale do dyspozycji dzieci, mają one dostatecznie dużo czasu na rozwinięcie i sfinalizowanie swoich działań, mogą posługiwać się przedmiotami w sposób twórczy, mogą organizować, aranżować przestrzeń w sali wg własnych potrzeb, pomysłów sytuacji zabawowej. W każdej sali znajduje się kącik do zabaw badawczych gdzie dzieci przeprowadzają doświadczenia. |
|||||||||||
|
|||||||||||
|
Bezpośredni kontakt
dzieci ze środowiskiem rozwija u nich umiejętności
obserwowania zmian zachodzących w przyrodzie zgodnych z
porami roku. Wzbogaca wiedzę o kraju ojczystym.
Wycieczki zaznajamiające z najbliższym środowiskiem
wpływają na odczucia dzieci. Potrzeba wyrażania swoich
przeżyć i doznań w czasie wycieczek ma odbicie w języku
sztuki gestów i symboli. Przedszkole organizuje wycieczki do różnych ciekawych miejsc. Dzieci mają bezpośredni kontakt z różnego rodzaju przedmiotami, poznają zwyczaje i tradycje, kulturę ludzi dawniej mieszkających na wsi. Tradycją stały się wycieczki organizowane co roku do gospodarstw agroturystycznych, do lasu, do Teatru Lalek w Poznaniu. |
|
|||||||||
|
|||||||||||
W grupach 5,6 latków dzieci uczą
się prostej obsługi komputera. Korzystamy z programów
edukacyjnych, które są opracowane na zasadzie "uczymy
się bawiąc". Forma nauczania staje się dla dzieci
zabawą, a nie obowiązkiem. Praca z komputerem umożliwia
naszym wychowankom zdobywanie i poszerzanie wiedzy,
kształtowanie takich umiejętności jak: logiczne
myślenie, kojarzenie faktów, wytrwałość, cierpliwość
oraz szybkie i celne podejmowanie decyzji. |
|||||||||||
Od 2000 r współpracowaliśmy z placówką oświatową w Batouri w Kamerunie. Współpraca ta polegała na wymianie informacji dotyczącej życia dzieci, zwyczajów, tradycji tego kraju. Został opracowany cykl zajęć dostosowany do każdej grupy wiekowej poświęcony życiu i zwyczajom ludności Afryki. Prowadzone były cykliczne zajęcia ukazujące życie, tradycje, zwyczaje i zabawy naszych afrykańskich kolegów. Podsumowaniem zdobytych wiadomości było zorganizowanie wystawy ukazującej współpracę przedszkola z tamtejszą placówką oświatową oraz wystawy prac plastycznych wykonanych przez naszych milusińskich. | |||||||||||
|
|||||||||||
W związku z wejściem naszego kraju do Unii Europejskiej w 2005 r wprowadziliśmy i zapoznaliśmy dzieci ze wszystkimi członkami wspólnoty Europejskiej. Oprócz klubów ekologicznych były także kluby Małego Europejczyka, w których dzieci poznały zwyczaje, tradycje oraz kulturę danego kraju. | |||||||||||
|