|
|
Metody z jakich korzystamy pracując z dziećmi |
Metoda W. Sherborne |
Zwana jest Ruchem Rozwijającym – metoda ma na celu stworzenie dziecku okazji do poznania własnego ciała, usprawnienie motoryki, poczucie własnej siły i sprawności. |
||
Metoda E. Gruszczyk – Kolczyńskiej |
Ułatwia
rozwój możliwości umysłowych i uzdolnień do uczenia
się matematyki. |
||
Metoda Kniessów |
W metodzie tej eksponuje się naturalne
formy
ruchowe, z wyłączeniem baletu i technik sportowych . Główny tok zajęć polega na naśladownictwie ruchu prowadzącego, który nie tylko demonstruje ruch, ale jest również współćwiczącym. |
||
Metody aktywizujące | To takie sposoby działania, które
zachęcają
dziecko
do poznawania i uczenia się, a w konsekwencji staną się impulsem jego rozwoju: pomogą lepiej zrozumieć nowe zagadnienia, rozwiną samodzielne myślenie, ułatwią zapamiętywanie, rozbudzą zainteresowania, wyzwolą różnorodne rodzaje aktywności dziecka. |
||
Pedagogika zabawy | Repertuar
zabaw zapewnia dobrowolność uczestnictwa,
uwzględnia wszystkie poziomy komunikowania się, posługuje się
różnorodnymi środkami wyrazu, uznaje niwelowanie lęku i
wzmacnianie
motywacji wysiłku. |
||
Ćwiczenia jogi | Ćwiczenia mają działanie ogólne,
regeneracyjne i
usprawniające, wzbogacające. Mają na celu pobudzenie funkcjonowania organizmu. Poszczególne pozycje ciała skoordynowane są z narzuconym zwolnionym rytmem oddechowym. Wykonuje się je w stanie wyciszenia i rozluźnienia mięśniowego z koncentracją myślową różnych częściach ciała biorących udział w poszczególnych ćwiczeniach. |
||
Ćwiczenia relaksacyjne | Ćwiczenia mają zbawienny wpływ na ciało,
psychikę i dobre samopoczucie. Ćwiczenia relaksacji
przeciwdziałają
stanom lękowym, poprawiają samopoczucie oraz obraz siebie, zmniejszają nerwowość i nadpobudliwość psychoruchową. |
||
Elementy kinezjologii edukacyjnej P. Dennisona | Ćwiczenia
zalecane dla podniesienia potencjalnych zdolności
uczenia się dzieci. Głównym celem jest usunięcie w naszym ciele blokad, które są przyczyną niepowodzeń. |
||
Metoda Dobrego Startu opracowana przez M. Bogdanowicz | Istotną
rolę w Metodzie Dobrego Startu pełnią trzy elementy: wzrokowy ( znak
graficzny), słuchowy ( piosenka ) i motoryczny ( odtwarzanie znaków graficznych zgodnie z rytmem piosenki ). Ćwiczenia zawarte w metodzie usprawniają jednocześnie analizatory: wzrokowy, słuchowy i kinestetyczno – ruchowy, kształtują lateralizację i orientację w schemacie własnego ciała, oddziałują na procesy emocjonalne i zachowania społeczne oraz twórczą aktywność. Dzieci mogą tworzy własne wzory do piosenek oraz teksty i muzykę. |
||
Metoda wczesnego czytania wg dr Ireny Majchrzak | Jest
to stymulowanie sfer rozwoju małego dziecka z
zastosowaniem wielostronnych ćwiczeń o zróżnicowanym charakterze
prowadzących
do opanowania umiejętności czytelniczych dla dzieci w wieku od 3 do 6 lat.. Metoda ta minimalizuje stres, na który narażone jest dziecko w trakcie nauki czytania poprzez wczesne jej rozpoczęcie i zabawowy charakter. |
||
|